18.01.2020 – 09.02.2020

Åpningstider:
ons– søn kl. 12–16

Vernissage:
18/01 kl. 14:00 – 16:00

Galleri Langegården
Straumeveien 17 A, Fjøsanger, 5073 Bergen
http://www.langegaarden.no


Trudi Jaeger: Something between the sea and the strand.

“I juni 2019 reiste Trudi Jaeger til de nordlige Outer Hebridean-øyene Lewis og Harris for første gang. Denne turen var en del av en planlagt serie med reiser til nordvest-Skottlands utemmede, åpne landskap. Den andre reisen blir til de sørlige øyene – The Uists, Benbecula og Barra – i løpet av 2020.

Disse skjøre naturområdene er plassert i utkanten av Europa. De er mytiske steder gjennomstrømmet av historie. Noen av stedene står også i fare for å forsvinne på grunn av klimaforandringer.

 Denne utstillingen er den femte presentasjonen av Jaegers pågående prosjekt om sårbare og truede naturområder ved Atlanterhavet. Utforskingen av rom er sentral i Jaegers kunstnerskap. I sitt arbeid, går hun inn i en sterkt subjektiv, fysisk utforsking av bestemte områder. Situasjoner blir dekomponert, og betrakteren blir involvert i en prosess der nye tids- og stedskonstellasjoner møtes.
 
Utstillingen er støttet av Vederlagsfondet.
Prosjektet er støttet av Bergen kommune

Foto:

Drawing for Unreal Times. The Ultramarine Line was in a State of Digression. Penseltegninger/olje på Seichosen Mitsumata: 73 cm x 140 cm · 2018


English
Trudi Jaeger: Something between the sea and the strand.

In June 2019 Trudi Jaeger made a journey to the northern Outer Hebridean islands of Lewis and Harris for the first time. This journey was a part of a planned series of journeys to the wild and open spaces of north-western Scotland, the second of which will take the southern islands, the Uists, Benbecula and Barra later in 2020.

These fragile landscapes are situated on the outer edges of Europe. They are places of myth permeated with history. Parts of these places are also disappearing because of climate change.

This exhibition is the fifth presentation of Jaeger’s on-going project on vulnerable landscapes facing the Atlantic Ocean. The exploration of space is central to Jaeger’s practice as an artist. In her work she involves herself in a highly subjective physical exploration of certain specific areas. Situations become de-composed and the observer becomes involved in a process where new constellations of time and place meet each other.

Photo:
Drawing for Unreal Times. The Ultramarine Line was in a State of Digression. 73 cm x 140 cm · 2018