25/01/2019 – 31/03/2019

Åpningstider:

tue– €sun kl. 11–17

€“thu kl. 11–20

Vernissage:

Utstillingen er en del av Bergen Kunsthalls årlige samarbeid med Borealis – en festival for eksperimentell musikk. Utstillingen viser den nye filmen I Hope I’m Loud When I’m Dead (2018), laget sammen med CAConrad og Eileen Myles, to av USAs mest anerkjente nålevende poeter. En annen ny film, Deux Soeurs Qui Ne Sont Pas Soeurs (To søstre som ikke er søstre, 2018) vises på Bergen Kino under Borealis (fredag 8. mars, 20:00). Utstillingstittelen I Couldn’t Sleep in My Dream er hentet fra et dikt av Alice Notley.

Gjennom hele utstillingsperioden vil et program med arrangementer bidra med utdypende diskusjon og kontekstualisering av Gibsons filmer. De to hovedpersonene fra filminstallasjonen, Eileen Myles og CAConrad, vil bidra med en serie opplesninger og seminarer ved Bergen Kunsthall. Sammen med Borealis presenterer vi en kveld med performance og musikk, hvor blant annet den amerikanske kunstneren, komponisten og koreografen Colin Self bidrar, i tillegg til en ny forestilling av Phoebe Colllings-James og Last Yearz Interesting Negro. I et eget filmprogram på Cinemateket vises et utvalg av Gibsons tidligere arbeider, samt filmer av blant andre Chantal Akerman, Barbara Hammer og Ute Aurand og andre.

The exhibition features a new film I Hope I’m Loud When I’m Dead (2018), developed together with two of the USA’s most significant living poets, CAConrad and Eileen Myles. A second new film, Deux Soeurs Qui Ne Sont Pas Soeurs (Two Sisters who aren’t Sisters, 2018), will be shown as a screening at Bergen Kino during Borealis festival (Friday 8 March, 20:00). The title of the exhibition, I Couldn’t Sleep in My Dream, is taken from a poem by Alice Notley.

Beatrice Gibson’s films are composite works, combining sound, text and images of different sources. Born out of an interest in the politics and ethos of experimental music and film, they blend historical research with collaborative modes of working, resulting in powerful images that challenge conventional methods of production and perception. I Hope I’m Loud When I’m Dead starts with material shot on the evening of the 45th American presidential inauguration in January 2017. Scenes produced with CAConrad and Myles’ are woven together with words of fellow poets Audre Lorde, Alice Notley, and Adrienne Rich, exploring poetry as a means of confronting the present. I Hope I’m Loud When I’m Dead is a deeply personal work which seeks out the power of ritual and casts the poet as a prophet, prepared to navigate an alternative path in times of perilous authority. Accompanied by a Pauline Oliveros soundtrack, the film is shown in an installation together with two video portraits of Myles and Conrad.

Bergen Kunsthall

Rasmus Meyers Allé 5, 5015 Bergen

www.kunsthall.no